Tuudon rekrytointimessuilla swaipattiin yli 400 000 kertaa
Valitse sivu

Tuudo Oy:n digitaaliset rekrytointimessut keräsivät samaan etätapahtumaan yli 50 työnantajaa, satoja avoimia kesätyöpaikkoja ja toistakymmentä tuhatta korkeakouluopiskelijaa. Työnantajia sekä messuosallistujia oli eri puolilta Suomea.

Tuudo tunnetaan opiskelijoiden hyötysovelluksena, joka kerää yhteen kaikki tärkeimmät opiskeluarjessa tarvittavat palvelut, kuten lukujärjestyksen, opintosuoritukset, opiskelijatunnisteen ja kirjastokortin. Tuudoa käyttää jatkuvasti noin 100 000 opiskelijaa 22 yliopistossa ja ammattikorkeakoulussa läpi Suomen.

Työpaikkailmoituksia on voinut selata sähköisissä kanavissa jo kauan, eikä Tuudo ole ollut tässä poikkeus. Opiskelijoiden omaan sovellukseen toteutettiin opiskelijoille sopivia työpaikkoja tarjoava palvelu kolme vuotta sitten. Siinä missä työpaikkoja on totuttu etsimään netistä ja sovelluksista, fyysiset rekrytointitapahtumat ovat pitäneet väsymättä perinteitä yllä; kotimaassa tuskin on korkeakoulukampusta, jossa ei olisi järjestetty rekrytapahtumaa. Kauan elänyt usko siitä, että kasvotusten keskustelu on paras tapa kehittää työnantajabrändiä ja rekrytoida kesätyöntekijöitä on kuitenkin saanut haastajan täysin digitaalisesta tapahtumasta.

Ensimmäiset Tuudon digitaaliset rekrytointimessut järjestettiin 18.1.–31.1.2021, ja niille osallistui pilottivuonna 55 työnantajaa ja yli 16 000 opiskelijaa 22 yliopistossa ja ammattikorkeakoulussa. Tapahtuma on saanut kiitosta sekä yrityksiltä että osallistujilta; Tinderin tyyppisessä käyttöliittymässä opiskelijat swaippailivat työpaikkoja ja työnantajia yli 400 000 kertaa.

Messuilla rekrytoivan LähiTapiolan kehityspäällikkö Sauli Malinen on kokenut messut onnistuneina. ”Tuudon tavoittamasta kentästä tulee tulevaisuuden elämänturvaajat!” Malinen painottaa. Myös Elektrobitin Sonja Höynälä kehuu tapahtumaa: ”Monipuolinen paketti kaikenkaikkiaan ja laaja näkyvyys koko Suomeen. Jäi semmoinen fiilis, että ollaan saatu näkyvyyttä opiskelijoiden keskuudessa.” Samoilla linjoilla on Boost Brothersin Perttu Sinda, jonka mielestä Tuudon rekrymessujen konsepti globaalin pandemian vallitessa oli vertaansa vailla. ”Kokemuksemme mukaan messualusta loi innovativisuudellaan kiinnostusta niin yrityksiä kuin opiskelijoita kohtaan, joten koko Suomen kattava näkyvyys oli taattu. Oli ilo osallistua tapahtumaan!”

Kasvottomuus ei vaivaa digitaalisiakaan tapahtumia. Tuudon rekrytointimessuilla järjestettiin 20.1. ja 27.1 työelämäwebinaarit, joiden aikana opiskelijat pystyivät keskustelemaan ja vaihtamaan kontakteja yritysten edustajien kanssa. Messujen ensimmäisenä webinaaripäivänä lähetystä olikin seuraamassa yli tuhat potentiaalista työnhakijaa.

Etätapahtuma mahdollistaa yrityksille automatisoitua messuilua, joka säästää tärkeimpiä resursseja perinteisiin tapahtumiin verrattuna. Samaan aikaan kiireiset opiskelijat tutustuvat kiinnostaviin työnantajiin ja työpaikkoihin kätevästi yli maakuntarajojen.

Tule mukaan Tuudon seuraaville messuille ja varmista onnistunut rekry. Ota yhteyttä Tuudon tiimiin tai lue lisää täältä.